Nuts! (y rumorologia previa a)

Foro General de Flames Of War
Avatar de Usuario
agyar
Brigada
Brigada
Mensajes: 2249
Registrado: 27/Nov/2005 15:20
Ubicación: valladolid
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor agyar » 30/Sep/2012 10:47

Meldrel escribió:
agyar escribió:por eso esta su Fp mejorado ainsss


..y su "habilidad" especial de hacer una tira de habilidad para dispara. Con lo que -estadísticamente- siendo trained como son, al siguiente turno la mitad de las piezas no disparan.

Bueno esa habilidad tb la tienen los calliope :) ,no se puede tener todo.
Imagen

Imagen
Pintor por encargo.

Avatar de Usuario
Stendal
Cabo Mayor
Cabo Mayor
Mensajes: 1358
Registrado: 10/Ene/2007 14:16
Ejército Flames of War: Wehrmacht

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Stendal » 02/Oct/2012 21:52

Y más cosillas...
Los puntos son para las versiones RT-CV
El HQ, AR Pzfaust teams, 50-80, los Pzcreck a 20-25 puntos adicionales.

El peloton de Assault VG, 5 AR Pzfaust teams, 120-200, con 2 MG teams adicionales 160-270, los pzcreck (iguales a los del HQ, con ROF 2, 20-25 puntos).

El pelotón de Schutzen VG, de 7 R/MG Pzfaust teams 130-220, el pzcreck como los demás. Versión reducida de 5 teams, 90-155

Morteros, 6 piezas 130-180, 4 piezas 90-125

Infantry Guns
IG37 4 piezas 80-120, 2 piezas 45-65.
Pak50 4 piezas 95-140, 2 piezas 50-75

Avatar de Usuario
Meldrel
Sargento
Sargento
Mensajes: 1799
Registrado: 31/Jul/2012 12:58

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Meldrel » 02/Oct/2012 22:12

¿200 puntos por unos A. Rifle Pzfaust CV?

Yo he jugado con unos granaderos MG, que me han costado 185 (Pzfaust el cmd)... Yo creo que merecen bastante la pena.

Avatar de Usuario
Yllanes
HeadQuarter
HeadQuarter
Mensajes: 4963
Registrado: 11/Abr/2011 20:06
Ubicación: Siracusa, N.Y.

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Yllanes » 02/Oct/2012 22:24

200 puntos es si solo llevas los AR (5 equipos). Si llevas las dos MG extra, para tener 7 equipos como los Panzergrenadiere, son 270.
Imagen

Avatar de Usuario
Meldrel
Sargento
Sargento
Mensajes: 1799
Registrado: 31/Jul/2012 12:58

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Meldrel » 02/Oct/2012 22:31

Am, había entendido 5 + Cmd (que me parecía raro que sólo fueran 5). Por 270 puntos... metes 10 peanas de pioneros CV, con Cmd Pzfaust (245), y te sobran puntos. Y eso asusta mucho a los tanquest. Pzfaust tiene fuego defensivo, no sé si compensa...

Eso sí, a mí me habrían venido de lujo hoy, eso sí :lol:

Depres
Fearless Veteran
Fearless Veteran
Mensajes: 2214
Registrado: 04/Jun/2007 19:58
Ejército Flames of War: Japoneses
Ubicación: Vigo 70%, Santiago de Compostela 30%

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Depres » 03/Oct/2012 13:37

Pa eso pagas 270 por 10 pioneros con rifle/panzerfaust por aproximadamente 270 ahora XD.
Sigues usando esa palabra. Y no creo que signifique lo que tú crees que significa. (La princesa prometida)

Avatar de Usuario
Tío Sam
Capitán General
Capitán General
Mensajes: 6224
Registrado: 10/Mar/2011 16:48
Ubicación: Madrid, Real
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Tío Sam » 04/Oct/2012 14:55

General Impressions

Thumbing through the book, I am predictably impressed with the graphic design.
Similarly, the pictures of units covered in snow, and treking across snow covered boards is awesome and inspiring.  Almost makes me want to make a snow board for myself... almost.  
Is that a Jagdtiger?  Be still, my beating heart!
4 pages at the end worth of awesome snow terrain pictures and rules.  
The first 12 pages or so are typical of the quality of Battlefront's history presentations.  Just enough detail to keep you interested, so those totally unfamiliar with the engagement have something to sink their teeth into.  Probably not much new info to veteran historians, but hey this IS a game book!
Hey, have you ever heard of a certain Easy Company?USA
3 lists: US Parachute Rifles, US Parachute Engineers, Glider Rifles
Tons of Easy company heroes!
Captain Winters: +70 points, FV, higher command team
Combat and weapons platoons get eyes and ears thanks to Nixon
re-roll first failed morale check.
Lt. Speirs +45 SMG, Gammon Bomb Company Command
Gets to be deployed in a pseudo ambush.
Re-roll failed infantry saves while he is not in bullet proof
1st Sgt Lipton- +25pts, 2iC Allows combat and weapons platoons he joins to re-roll morale checks.  
Private Eugene Roe.  + 50 points.  NOT a team, just a marker
Medic that teleports to teams who just failed a save- roll a 5+ once per turn.  If passed, the team lives.  Otherwise the team dies.  
Toccoa Sergeants
Sergeants that replace the platoon leader on a per platoon basis.  +10 points, gives them the ability to re-roll to rally from being pinned
Shifty- replaces a rifle or rifle/MG team for +15 pts
Once per turn he can re-roll one failed To Hit roll.
Has firepower 4+ rather than 6
All in all, I don't think the heroes are too unbalanced, really.  They sure make Easy Company Easy Company though, don't they?
PARACHUTE RIFLES
Fearless Vet, duh.  Gammon Bombs and Mission Tactics.
3 Combat platoons, MG platoon, mortar platoon for weapons
Support: 2 armor slots: (tank/TD & TD), airborne AT, infantry (including armored rifles, rifles, engineers, glider rifles, parachute engineers etc), Recon (Cav Recon or airborne div recon), Artillery (glider or parachute arty or armored artillery).
Core platoon is familiar structure: 6 Rifle/MG, 1 Command Rifle/MG, 1 zook, 1 mortar.
Can add an extra zook to the combat platoon (for +20ish points).  Can replace up to 1 Rifle/MG per squad with a zook for +5 (as 2ID).  Can replace Rifle/MG teams with Rifles for -10 pts per squad.  
LMG platoon: up to 8 LMGs and 2 zooks
AT platoon w/ 4 57mms and 4 optional zooks
AIRBORNE ENGINEERS
Can either be CV (Gliders) or FV (Paras)
Core platoon is 4 Pioneer Rifles, 2 Pioneer LMGs, 3 optional zooks, optional handcart (as PSV)  (can swap LMGs w/ rifles)
Similar support as the paras
GLIDER RIFLES
Basically a Rifle company with para stuff available as support.
Can swap bazookas as 2ID (1 per section)
Each core combat platoon has a 60mm mortar included in it
Can swap one rifle team in any or all rifle sections with a .50 cal for free
The weapons platoon is 2 LMGs and 2 60mm mortars
Their AT platoon is back to the standard 3 57s w/ 3 optional zooks
SUPPORT
Can be either CV or CT in most cases
Shermans w/ all the usual options from the new books.  Jumbos, M4A3s (w/ late option) etc
TDs are only veteran, and all are M18 Hellcats
Airborne div recon is a ton of .50 cal jeeps.  Can get up to 2 patrols of 4 each.
The Airborne div recon also has a cool optional support section with pioneer jeeps that you can use to dismount them to pioneer teams using the motorcycle recon rules.
Can combine all of the patrols into a big dismounted platoon like you'd expect (similar to other dismounted recon options in other US lists, also including the 4 pioneer teams from the pioneer jeeps)
Can get a Reluctant Vet US Rifle platoon.  Can swap out bazookas per 2ID.
Armored Rifles available.
Only trained 155s available.  No requisite for 105sGERMANS
3 Lists: Volksgrenadiers, Panzergrenadiers, Jagdtigers
Hero is Siegfried Moldenhuer.  He hits on 2+ in assault.  He can try to unpin platoons he leads that are pinned by defensive fire.  They still fall back, but unpin on a motivation test.  +55 points higher command SMG
Volksgrenadiers that field a Volksgrenadier scout platoon can have their Sturm, Schutzen, and Pioneer platoons make a spearhead deployment as long as the scout platoon starts on the board.
VOLKSGRENADIERKOMPANIE
Either CV or RT.
Holy smokes so much support!  2 Armor options, AT, AA, Infantry, Artillery, ME-262s 
Their core combat units are 1 Sturm platoon and 1 Schutzen platoon.
HQ can get 3 panzerschreck teams
Volksgrenadier Sturm platoon is 5 Panzerfaust Assault Rifle teams and 2 MG Panzerfaust teams.  Can add a Panzerschreck as well.
Schutzen platoon is 7 Panzerfaust Rifle/MG stands.  Can also add a panzerschreck
They have some cool new infantry guns available (IG37) (ROF 2, AT 9, FP 3+)
Pretty standard weapons platoons- mortars, heavy mortars, HMGs
Scout platoon is 5 Rifle teams.  Can upgrade them to Assault rifles.
Divisional support Tank Hunter platoon: 4 Hetzers, 4 Stugs or 4 Stugs (late) (get an extra MG)
Volks Pioneer platoon support: 10 Panzerfaust rifle teams!
Can get artillery in 3s or 6s.  105s, 7.5s, or heavy artillery- 8.8cm FK43, 2 flavors of 15cm arty
One of the artillery options is FK 7.5cm Artillery guns which are basically pak 40s that can fire bombardments.  Ditto the heavy artillery with FK43 pak 43s that can fire bombardments
30cm Nebelwerfers!  AT 3, FP 1+.  Have a "super heavy rocket" rule that makes them have to reload similar to calliopes (except they all only count as 1 launcher)
PANZERGRENADIERS
Special rules: Ignore the reich divided, Can choose to night attack if facing a fortified company and have a flammpanzer platoon in the unit
Either CV (heer) or FT (SS).  TONS of support.  They're trucked but count as mech.
core platoon is 7 panzerfaust MG teams
Can get a unit of drilling AAA
Heer units can have Panthers or Panzer IV/70 (A)s in support.  SS get Stug IV or Stug G (late)
FLAMMPANZER HETZERS!  (So cool- get 3 of em for 170 at CV).  Flame thrower is ROF 3, FP 5+
SCHWERE PANZERJAEGERKOMPANIE
The Jagdtiger is just silly.  Front 16, ROF 2, AT 17, FP 2+, breakthru gun
345 a piece.  2 platoons required so, bare minimum of 1 in the HQ and 2 platoons of 1 each.
Limited support- some infantry, artillery, and planes
DIVISIONAL SUPPORT (CV or FT)
Panzer IV Js and Panthers for the Panzers.  Jagdpanthers, Stugs, and Panzer IV/70 (V) for the tank hunter platoons
Can get 4 brummbars at 280 for CV.
STURMTIGERS ARE COOL NOW
320 pts for 2, 160 for 1.  Rated CT
minimum range of 8", armored targets take a hit on their top armor.  Do not add +1 for range.  A single hit pins a platoon that takes a hit.  
Can't assault
The gun rolls a skill test to hit bunkers, buildings, or gun teams rather than normal shooting.  It MAY target bunkers over 16" away.
When it hits a large building, all teams in rooms adjacent to the target room (to the sides AND above and below) are also hit.  OUCH.
Armor 12/8/2.  Awkward layout.
ROF 1, AT 6, FP 1+.  Bunker Buster of course
Can get skorzeny commandos per Devil's Charge

Destripado queda!
"Marchamos hacia la victoria o marchamos hacia la derrota, pero avanzamos"
Imagen

Avatar de Usuario
Meldrel
Sargento
Sargento
Mensajes: 1799
Registrado: 31/Jul/2012 12:58

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Meldrel » 04/Oct/2012 15:07

Sobre los alemanes.

Veo mas equilibrada una lista de granaderos MG del Grey Wolf con un pzfauts, que esos Volks con rifle de asalto y pzfaust.

Los Sturmtiger son bastante apetecibles, 2 por 320 puntos... :o

Los FLAMMPANZER HETZERS son muy apetitosos también, 3 por 170, CV.

En general me llama la lista friki de Schwere Panzerjaeger. Y la de los granaderos puede ser bastante dura. Los Volks CV me parecen muy caros, pero habrá que verlo.

Avatar de Usuario
Trows
Cabo
Cabo
Mensajes: 610
Registrado: 21/Feb/2012 08:38
Ejército Flames of War: Japoneses

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Trows » 04/Oct/2012 20:34

Vaya con los personajes especiales americanos, ¿eye and ears para todos los platoons de combate y soporte? sigo pensando que cada vez hacen un poquito mejores a los personajes, independientemente de que me guste jugar con ellos o no y sin animo de levantar discusion.
Al final el top de los jagdtigers es de 2, ¿verdad?. Como han cambiado los sturmtigers... ya no son como jugar a la loteria :lol:
Imagen

Avatar de Usuario
agyar
Brigada
Brigada
Mensajes: 2249
Registrado: 27/Nov/2005 15:20
Ubicación: valladolid
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor agyar » 04/Oct/2012 20:48

Pagas 70 puntazos y muchas veces esa habilidad no te valdrá para nada porque tocara defender .

Avatar de Usuario
agyar
Brigada
Brigada
Mensajes: 2249
Registrado: 27/Nov/2005 15:20
Ubicación: valladolid
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor agyar » 05/Oct/2012 23:25

Que pequeñas se me hacen las unidades de paracas :lol: y los glider ellos veteranos y con unidades grandes :D
Imagen

Imagen
Pintor por encargo.

Avatar de Usuario
agyar
Brigada
Brigada
Mensajes: 2249
Registrado: 27/Nov/2005 15:20
Ubicación: valladolid
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor agyar » 05/Oct/2012 23:41

joer han subido 10 puntazos el precio de los paracas de 3 squads con respecto al HH9 peanas en el HH 255 en el nuts 265...eso si han bajado los el precio de los m1 57 mm

Avatar de Usuario
Meldrel
Sargento
Sargento
Mensajes: 1799
Registrado: 31/Jul/2012 12:58

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Meldrel » 06/Oct/2012 12:01

Una pregunta, a los que ya tienen el libro: ¿los panzergranaderos vienen con el camión incluído en el coste, o puedes añadirle el cambión por 5 puntos mas? Casi todas las listas vienen con el camión incluído, y se van sumando puntos que luego no uso...

Avatar de Usuario
Tío Sam
Capitán General
Capitán General
Mensajes: 6224
Registrado: 10/Mar/2011 16:48
Ubicación: Madrid, Real
Contactar:

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Tío Sam » 06/Oct/2012 12:54

Pagas 5 puntetes y tienes el lote completo

Avatar de Usuario
Meldrel
Sargento
Sargento
Mensajes: 1799
Registrado: 31/Jul/2012 12:58

Re: Nuts! (y rumorologia previa a)

Mensajepor Meldrel » 06/Oct/2012 13:23

Am, pues eso está bien, porque cuando quiero poner pelotones de MG, casi todas vienen con el camión incluido, con el sobreprecio en puntos que supone.

Los pelotones de morteros y HMG también vienen a pata, ¿No? Vas sumando de cinco en cinco puntos, y se acaba notando...

Gracias ;-)


Volver a “General”

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 112 invitados